Zielony rynek rośnie. Wraz ze wzrostem liczby zielonych produktów i usług obserwuje się również rosnącą popularność greenwashingu. Niektórzy mówią nawet o epidemii ekościemy.
Do greenwashingu dochodzi wtedy, gdy dana organizacja pozytywnie komunikuje o swojej efektywności w działaniach dla środowiska, podczas gdy w rzeczywistości ta działalność jest słaba, mało efektywna. W dzisiejszym odcinku rozmawiam z Markiem Józefiakiem, rzecznikiem Greenpeace, jednej z największych organizacji ekologicznych na świecie, która znana jest chociażby z demaskowania instytucji szkodzących środowisku. Rozmowa dotyka wielu wątków wokół greenwashingu i nie tylko – rozmawiamy m.in. o:
- wybranych praktykach greenwashingu organizacji,
- kiedy rzeczywiście organizacja może z czystym sumieniem pochwalić się światu swoimi działaniami środowiskowymi,
- palących wyzwaniach klimatycznych w Polsce
Greenpeace to międzynarodowy NGOs założony w 1971 w Kanadzie. Aktualnie obecny w 55 krajach na całym świecie. Greenpeace nie przyjmuje pieniędzy od firm i rządów, co ma gwarantować niezależność. Finansowanie odbywa się w głównej mierze od indywidualnych darczyńców.
Raporty i materiały wymienione w tym odcinku: