
Muhammad Yunus jest chyba najbardziej znanym przedsiębiorcą społecznym na świecie. Muhammad w 2006 roku otrzymał Pokojową Nagrodę Nobla za stworzenie systemu mikrokredytów dla ubogich w ramach utworzonego przez siebie banku Grameen Bank. Takich niesamowitych ludzi poświęcających swój czas i talent na rozwiązywanie problemów świata jest tysiące.
To właśnie przedsiębiorczynie i przedsiębiorcy społeczni pomagają w rozwiązywiu “wicked problems”, czyli problemów określanych jako zawiłe czy nawet złośliwe, które nie mają jasnego rozwiązania, są powiązane z innymi, złożone i trudne do zdefiniowania.
Czy nie wydaje Wam się, że przedsiębiorstwa społeczne są odpowiedzią dla młodszych pokoleń, dla których sam sukces finansowy już dawno nie determinuje rozumienia sukcesu firmy?
W rozmowie Wojtek Mróz z Ashoki obala mity o przedsiębiorczości społecznej i dzieli się z nami świetną dawką wiedzy:
– czego potrzebujemy, aby stworzyć żywy ekosystem przedsiębiorczości w Polsce?
– dlaczego definiowanie nie jest zawsze dobre?
– czy przedsiębiorca społeczny może dobrze zarabiać?
– dlaczego innowator społeczny powinien być zakochany w problemie?
– czym jest Ashoka i jak pomaga w rozwoju przedsiębiorstw społecznych w Polsce i na świecie
– jakiego modelu biznesowego powinniśmy unikać
– jak postarać się o impact investora?
Ekspert odcinka Wojciech Mróz
Jest doświadczonym przedsiębiorcą wykorzystującym swoje kompetencje biznesowe w projektach, które zmieniają świat na lepsze. Obecnie cały swój czas zawodowy przeznacza na wspieranie przedsiębiorców społecznych w ramach organizacji Ashoka.org, gdzie jest co-Directorem na Polskę.
Współtworzył m.in. spółki Kodilla, Alpha Capital Group i TestArmy. TestArmy zajęło 18. miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe ze średniorocznym wzrostem 847%.
Jest współzałożycielem fundacji Everest, która co roku organizuje Bieg Firmowy. W wydarzeniu brało udział już ponad 50 000 osób z ponad 1000 firm.
Wojciech jest alumnem programu The Leadership Academy for Poland.
Jeśli chcesz zgłosić się do Ashoki lub do Ashoka Support Network, napisz do Wojtka na wmroz@ashoka.org
Jeżeli podoba Ci się ten podcast możesz mnie wesprzeć dobrowolną wpłatą w serwisie Patronite: https://patronite.pl/zrownowazony_biznes lub kupić mi kawę na buycoffee.to/zrownowazony_biznes