
Czy możemy okrzyknąć ten rok sukcesem, w którym sektor prywatny podejmuje walkę z kryzysem klimatcznym?
Mam wrażenie, że w ostatnim roku co druga firma się zazieleniła się w swojej komunikacji na zewnąrz. Ale żeby móc rzeczywiście stwierdzić jak biznes radzi sobie z kryzysem klimatycznym trzeba spojrzeć na cele i strategie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i to jak te deklaracje są rzeczywiście realizowane.
Fundacja Instrat to właśnie zrobiła i sprawdziła ile spółek z dużego partkietu ma plany i działa w tym obszarze.
W tym odcinku dowiecie się między innymi:
- Czy spółki z warszawskiego parkietu wyznaczają cele i strategie klimatyczne?
- Jak polski parkiet ma się do zagranicznych parkietów w tym obszarze?
- Jakie są korzyści dla firm z wyznaczania celów i strategii klimatycznych?
- Czym się różni neutralność klimatyczna od słynnego „net-zero”?
- Jak sytuacja w giełdowych spółkach ma się do całej reszty firm polskich?
- Dlaczego zakresy 1-3 (ang. scope 1-3) są takie ważne?
- Jakie są przeszkody w wyznaczaniu celów i strategii klimatycznych?
Ekspert odcinka Stanisław Stefaniak
Starszy analityk ds. polityki regulacyjne Prawnik, starszy analityk w programie Zrównoważonych Finansów Fundacji Instrat. Posiada doświadczenie w doradztwie prawnym i regulacyjnym dla podmiotów z sektora finansowego oraz przedsiębiorstw. Jest doktorantem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz aplikantem adwokackim przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.
Wspomniane w odcinku źródła:
Raport „Korporacyjna obojętność. Cele i strategie klimatyczne spółek GPW w Warszawie”
Raport Rynek u progu rewolucji zrównoważonych finansów
Wsparcie rozwoju podcastu
Wesprzyj rozwój podcastu – jeżeli podoba Ci się ten podcast możesz mnie wesprzeć dobrowolną wpłatą w serwisie Patronite: https://patronite.pl/zrownowazony_biznes lub kupić mi kawę na buycoffee.to/zrownowazony_biznes
Nie chcesz żeby ominął Cię odcinek? Śledź podcast na: