Przyciąganie talentów, zaangażowanie i retencja pracowników to 4-ty na liście motywator firm do działań zrównoważonych (raport BSR i GlobeScan “The State of Sustainable Business 2019”). W tym odcinku Zyta Machnicka w niezwykle interesujący sposób opowiada między innymi:
- czym jest autentyczny employer branding
- jak działania odpowiedzialne i zrównoważone łączą się z budowaniem wizerunku
- przykłady działań firm adresujących wyzwania związane np. z kryzysem klimatycznym, różnorodnością i włączaniem, prawami człowieka czy równouprawnieniem kobiet.
- poznacie też ciekawe przykłady firm komunikujących się z interesariuszami
Zyta Machnicka, CEO, główny strateg i trener w hubie edukacyjnym Lightness, autorka książki „Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” oraz bloga CandidateExperience.pl
Współpracuje z wielkimi i małymi organizacjami, które chcą: szybciej rekrutować, mocniej angażować oraz lepiej się komunikować z kandydatami i pracownikami. Takich projektów edukacyjnych ma na koncie przeszło 200.
W branży HR działa od ponad dekady i jest twarzą polskiego employer brandingu. Pomysłodawczyni i współorganizatorka EBMASTERS, ogólnopolskiej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu; EB wprowadziła również na uczelnie jako organizatorka pierwszych w kraju studiów podyplomowych z tego zakresu – na AGH w Krakowie (gdzie jest również współorganizatorką i opiekunem merytorycznym studiów podyplomowych „Trendwatching & Future Studies”). Prelegentka topowych konferencji branżowych i jurorka najważniejszych ogólnopolskich konkursów z zakresu EB i HR. Uznana za Osobowość roku Employer Branding 2019 przez jury konkursu Employer Branding Stars oraz wyróżniona tytułem Tygrysa Biznesu w 2018 i 2019 r. przez Fundację Pro Progressio.
Zyta wierzy, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą. I ma na to dowody.
Wspominałyśmy podczas rozmowy:
Raport Deloitte: Trendy HR 2018
Raport BSR i GlobeScan: The State of Sustainable Business 2019